MARKA İTİBAR SIRALAMASI

Marka İtibar Sıralaması Nedir? 

Marka İtibar Sıralaması basitçe hangi idol veya grubun daha çok tanındığını gösteriyor. Bir sanatçının Twitter üzerinden kaç kez bahsedildiği, internette adının kaç kez aratıldığı, markaların bu sanatçıyla yaptıkları işbirlikleri, sanatçının toplum ile iletişim halinde olması, sanatçı adına yapılan dijital ve fiziksel reklamlar hepsi belli bir puan sistemi ile ölçülüp birleştirildiğinde ortaya Marka İtibar Sıralaması çıkıyor.

Not: Marka İtibar Sıralaması bir başarı göstergesi değildir. Çünkü Marka İtibar Sıralaması temelde bir sanatçının dijitalde ve fizikselde halk tarafından ne kadar tanınıp konuşulduğu ile alakalıdır. Bu kötü bir nedenden de olabilir (skandal çıkması gibi). Ayrıca sanatçıların aktiflik durumları da Marka İtibar Sıralamasındaki yerlerini etkileyebilir.

Marka İtibar Sıralaması her ne kadar başarı göstergesi olmasa da çeşitli kurum ve kuruluşlar (giyim- kozmetik markaları, TV programları gibi) işbirliği yapmak istedikleri sanatçıları seçerken bu sıralamayı da göz önünde bulunduruyor.

Bu nedenle daha yüksek Marka İtibar Sıralaması daha fazla/kaliteli TV programlarına çıkma şansı ve daha fazla/kaliteli markalarla iş birliği yapma şansı verebiliyor.

Marka İtibar Sıralaması'nda Stray Kids'in yüksek bir sıralama elde edebilmesi için ne yapabiliriz?

Not: Marka İtibar Sıralaması göstergeleri %100 kesin olan göstergeler değiller. Marka İtibar Sıralamalarını hesaplayıp ortaya koyan kişiler bu göstergelerin açıklamalarını birer cümle ile ve anlaşılır olmayan bir biçimde güncellemiş, bu nedenle Marka İtibar Sıralamasını yükseltmeye çalışmakta ziyade aşağıdaki yapılacak şeylerin bir kısmının günlük hayatınızda yer edinmesini sağlamak daha verimli olacaktır. Tweet atarken Marka İtibar Sıralaması kalıp ve taglerini kullanmak gibi.

'Marka İtibar Sıralaması' 4 ana başlık altında toplanarak hesaplanıyor.

1- Participation Index / Katılım göstergesi: Stray Kids'in farklı platformlardaki aratılma miktarını ölçer. Stray Kids'in Participation puanını artırmak için aşağıdaki linklere tıklayıp birkaç dakika gezinin.

Daum

Naver

Google

YouTube

Wikipedia

Namu Wiki

2- Media Index / Medya göstergesi: Naver ve Daum'daki Stray Kids ile ilgili olan makalelerin oylanma, önerilme ve paylaşılma miktarını ölçer. Stray Kids'in Media puanını artırmak için;

  • Makaleleri oyladıktan sonra Stray Kids'i etiketleyip #StrayKids ve #스트레이키즈 tagleri ile paylaşabilirsiniz. 
  • Makalelerin ve Naver TV videolarının yorumlarına 스트레이키즈 ya da üyelerin 'SAHNE İSİMLERİNİ' yazabilirsiniz.
  • Naver TV videolarını beğenip, paylaşıp, yorum yapabilirsiniz.

3- Communication Index /  İletişim göstergesi: Stray Kids'in ne kadar etkileşim aldığını ölçer. Stray Kids'in Communication puanını artırmak için;
  • Naver ve Daum'daki Stray Kids ile ilgili olan makalelerin oylayıp, önerip, paylaşabilirsiniz.
  • Naver TV ve YouTube'daki videoları beğenip, paylaşıp, yorum yapabilirsiniz.
  • Twitter'da paylaştıkları tweetleri beğenip, yorum yapıp, retweetleyebilirsiniz.
  • VLive hesaplarını takip edip, videoları Vlive üzerinden de izleyip, beğenip, yorum atabilirsiniz.
  • Instagram bu göstergeye fazla etki etmese de postları beğenip, yorum yapıp, paylaşabilirsiniz.
  • Instagram'a Reels ya da Hikaye atarken müziklerden Stray Kids'in şarkılarını seçerek atabilirsiniz.
4- Community Index / Topluluk göstergesi: Stray Kids'in sosyal medyada  bahsedilme miktarını ölçer. Stray Kids'in Community puanını artırmak için;
  • Twitter'da paylaşım yaparken 스트레이키즈 @Stray_Kids #StrayKids #스트레이키즈 kalıp ve taglerini ekleyerek paylaşım yapabilirsiniz. 

Marka İtibar Sıralaması'nda Stray Kids ÜYELERİNİN yüksek bir sıralama elde edebilmesi için ne yapabiliriz?

Yukarıdaki her şeyi Stray Kids adına değil de üyeler adına yaptığınızda üyelerin Bireysel Marka İtibar Sıralamasında yükselmesine yardımcı olmuş oluyorsunuz. 

ÖNEMLİ: Üyelerin sahne adını kullanmadığınızda hem aynı isme sahip başka idollerin sıralamasına katkıda bulunmuş oluyorsunuz hem de Stay olmayan birinin paylaşımınıza denk geldikten sonra üyeler hakkında bilgi edinmesi zorlaşıyor. Üstelik üyeler sahne adlarını kendileri isteyerek seçti ve sahne isimlerini severek kullanıyorlar. Üyeler kendi aralarında dahi çoğunlukla sahne adlarını kullanmalarına rağmen bizlerin kullanmaması yaptıkları seçime saygı duymuyormuşuz gibi gözükebilir. Paylaşım yaparken üyelerin adlarını şu şekillerde yazabilirsiniz;

Bang Chan / 방찬
#LeeKnow / 리노
Changbin / 창빈
Hyunjin / 현진
HAN / 한
Felix / 필릭스
Seungmin / 승민
#I_N / 아이엔

Not: Lee Know'nun 'Know' kısmı İngilizce bir fiil olduğu için Marka İtibar Sıralamasında sayılması zor oluyor, bu nedenle başında tag (#) işaretine ihtiyacımız var.

Not 2: I.N'in sahne ismindeki nokta (.) işareti hem Marka İtibar Sıralamasında sayılmasını zorlaştırıyor hem de kullandığımız tagleri (#) bölüyor. Bu nedenle başında bir tag (#) işareti ve nokta (.) yerine alt tire (_) kullanarak paylaşım yapmalıyız.

Üyelerin Bireysel Marka İtibarını Yükseltmek için yapılacak şeyleri takip edebileceğiniz bazı Twitter hesapları:

Bang Chan: bangchansbr

Lee Know: LEEKN0WBR

Changbin: CHANGBINBR

Hyunjin: HHJCentral


Felix: LEEFELIXBDR

Seungmin: KSMBRAND


Not: Sayfaların paylaştığı fakat anlayamadığınız postları olursa sormaktan çekinmeyin. 

/Anlamadığınız, sormak istediğiniz bir şey varsa yorumlara yazabilirsiniz./

Yorumlar